Obserwatorzy

wtorek, 18 lutego 2014

Babcina chusta dla Cioci

Podczas listopadowego pobytu w Gdańsku u rodziny, siostra mojej Mamy poprosiła mnie o zrobienie chusty na szydełku. Włóczka czekała już baaardzo długo, aż znajdzie się ktoś szydełkujący. To moja pierwsza tak duża rzecz zrobiona szydełkiem. Robiłam ją z przerwami, bo w grudniu produkowały się gwiazdki, muchomorki i bałwanki, potem serweta, potem serduszka ...;)
Niestety większe projekty, wymagające konsekwencji i szydełkowania wciąż tego samego wzoru to nie jest moja specjalność. Lubię, kiedy efekty są widoczne niemalże "natychmiast".

Ale udało się. Oto ona, zrobiona z ponad 8 motków kremowego moheru (który okrutnie się plątał i praktycznie uniemożliwiał prucie, gdy coś mi się pomyliło):


Wzór ulegał wielokrotnym modyfikacjom. Chusta miała być ciepła więc większe ażurowe wzory odpadły, ale gęsty wzór powodował, że była zbyt sztywna. W końcu po kilku próbach wymyśliłam coś takiego:


Z resztek powstał kwiatuszek - broszka:


Do Cioci poleci również wiosenny akcent: ptaszek (dzióbek do dopracowania) ...


i serduszko.


Bardzo, ale to bardzo dziękuję Wam za tyle miłych komentarzy pod ostatnim postem! Skoro serduszka się Wam podobają to pomyślę o szybkiej, wiosennej rozdawajce :))

Pozdrawiam Was ciepło
Ania

16 komentarzy:

  1. Piękna chusta, ale widać, że dużo pracy Cię kosztowała. Ja też nie lubię włóczek, które się plączą. Broszka, ptaszek i serduszko też są śliczne. Jakąś fajną włóczką, te ostatnie robiłaś, kolor bardzo wiosenny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie plączące włóczki są okropne, ale czasem nie wybiera się materiału.
      Ta kolorowa to turecka Altin Basak miya 100% bawełna. Dużo zawieszek robię właśnie z tej albo z popularnej snehurki. Takie bawełniane można prać bez obaw, że coś się im stanie lub zmienią kształt :) No i nie mechacą się :)

      Usuń
  2. Jest prześliczna, bardzo mi sie podoba:) Wiem, ze już to mówiłam ale Twoje rączki sa bardzo zdolne Aniu:) Ściskam cię cieplutko kochana

    OdpowiedzUsuń
  3. Piekna chusta :):) Az mi przypomnialas ,ze juz takiego ptaszka jakis czas temu robilam :) Sliczny ptaszek jak i serduszko :):) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Schematy na ptaszki dostępne są w różnych miejscach. Moich na pewno będzie więcej, tylko muszę jeszcze trochę nad nimi popracować :))

      Usuń
  4. Grr wpisałam komentarz i uciekł :/
    Serduszka są cudowne zwłaszcza te kolorowe i to kolejne też wymiata. Gratuluję cierpliwości do chusty. Nie jest to maleńkie zadanie do zrobionia. Podziwiam za wykonanie i chęci. Sprytny wzór, myślę, że Ciocia nie zmarznie, a będzie się mogła pochwalić chustą jedyną w swoim rodzaju, bo to przecież rękodzieło.

    Rozdawajka na pewno wielu ucieszy. Ja zgodnie ze swoim ostatnim postanowieniem nie piszę już na żadne candy, bo potem omija mnie za dużo pięknych rzeczy. Postanowiłam nie robić sobie nadziei :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serduszka i tak do Ciebie polecą :)) A candy traktuj jak zabawę, bo przecież o to chodzi, mam podobne szczęście do Twojego ale jak mi coś wpadnie w oko to startuję, a co tam :))

      Usuń
    2. Ostatnio widziałam fajne "ocieplacze" na jajka w formie takich półkurczaków :) Może Cię zainspirują.

      Usuń
    3. Widziałam różne ocieplacze na jajka, podobają mi się, tylko u mnie jajka na miękko zjadają się "od zaraz" więc raczej pozostałyby niewykorzystane. Chyba że będzie zapotrzebowanie, to mogę spróbować :)) Pomyślę nad jakąś fajną dekoracją z nimi w roli głównej :)

      Usuń
  5. Dzięki Aniu.... Piękne, kolorowe, wiosenne !!! Pozdrówka***

    OdpowiedzUsuń
  6. Chusta wymagała cierpliwości i czasu--ale warto było, bo wyszła bardzo ładna.
    Kwiatek/ broszka w takim uniwersalnym kolorze na pewno się przyda, ptaszek i serduszko urocze.
    Cieplutko pozdrawiam Dorota

    OdpowiedzUsuń
  7. Chusta piękna i wcale nie babcina sama w podobnej biegam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczna chustka!!
    A serduszko od Ciebie mam w specjalnym pudełku;))

    OdpowiedzUsuń

Każdy pozostawiony komentarz wywołuje mój uśmiech :))